Forbidden Love .
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK
Usrah itu Keluarga ^^
Saturday, December 31, 2011 • 1:56 AM • 0 comments



Bismillahirrahmanirrahim .

Semalam birthday aku , Tettt -,- *bukan nak umu
mkan birthday ye* haha.
So , hari yang same , kami ade wat usrah kat Tampin . Nak tau sape adik beradik usrah aku ? Haa , Nama diorang -- Nurul Asyikin , Tasya Rina , Nadhirah , and Haizatul Jannah a.k.a Jenot . *hee :D*
Yang best , kami semua kenal melalui KGUQ , KGUQ tu ape ? bace
post ni , KGUQ . Okayy , first kitorang janji nak makan kat Domino's Pizza . Aku pun daripada rumah naik bas sorang-2 pergi tampin , *berani takk ? haha* , buat pengetahuan korang tu baru kali kedua naik bas sorang-2 . haha .

Sampai-2 kat Domino's , memang dah dijangkaa yang ade cuma 4 orang termasuk aku . Mesti korang pelik sebab ape aku cakap 4 orang ?So , selesai salam-2 semua pergi duduk .

Tiba-2 kak Syikin suruh aku duduk membelakangkan pintu masuk Domino's tu . Aku pun takde terfikir ape-2 , just duduk je .Tetibe kak Syikin ngan Kak Tasya pandang belakang kearah pintu masuk serentak , aku pun rase pelik , kalau dah pelik mesti lah pandang kat tempat yg sama kan , tetiba nampak sorang budak pakai jubah pusing belakang.

Aku pun tanya kat kak Syikin ngan Kak Tasya , "Siapa tu?" , diorang pun jawab "Taktau, kenapa ?" aku jawab , "takde , nampak cam Jannah." diorang gelak then kata " Rindu betul Farzana katJannah ye." aku pun gelak je lah .

So , after baca doa makan aku pun angkat tangan dan pegang pizza tu lalu suap kat mulut . Belum sempat pizza tu sampai kat mulut , Tetibe ade orang dtg sebelah aku dan kata "Kau rindu aku tak?" . Aku dengan muka takde perasaan pandang muke orang tu , tetibe nampak muke Jannah yang memula kata kat aku "Wehh , aku takpat join , mak aku ade hal." first dengar dy cakap acetu memang sedih gile arh . Tapi lepas fikir , ade
hikmahnye keputusan dy tu.


Okay , sambung balik,Aku pun kata kat dia "Kau tipu aku ! " Aku pukul dy , pastu aku peluk dia dengan airmata meleleh-2 kat dalam Domino's tuu , semua orang pandang , malu gile *Heyy , I'm not an attention seeker , just rind
u gile kat dia."



kak syikin buat muffin cake :)

Then , after makan , kami menapak pergi depan Tampin square , lepak-2 depan tampin square sebelum memulakan Usrah kitorang yang bertaajuk The Law of Couple . Hehe . Tetibe , Jannah keluaarkan skrol ijazah dia dan denan taku-2 dy bagi kaat aku , aku dengan muka yang selambe nak cover airmata , aku gelak je . *aku memang budak cengeng + cembeng* haha .
nilaa yang ade dalam tuu , hihi:D

pastu tetibe kak syikin pun nak bagi hadiaah jugak , hihi , hadiah dy ,, dia buat sendiri ngan nadhirah (adik dia) , huhu , hadiah dy acane ? Aceni , dia tampal gambar kami time KGUQ dan RTS same-2 , fuhhh , kreatif laah . hihi . Kitorang pun sambung laah , Usrah yang belum mule tuu , haha . Naqibah dy ? hehe .

Aku suruh Jannah , Jannah suruh aku , akhirnye , kami pun gilir-2 lah . nak kasi adil kan . haha .
bak kata jannah , "Naqibah yang SUKSES!"

Sambil-2 berusrah , Jannah pun hulurlah hadiah dy , aku senyum je . Aku teringat dy pernah kata " Aku akan bagi hadiah paling aku sayang kat kau." Aku diam je , sebab aku tau , kalau aku terus bercakap aku akan keluarkan airmata. Aku tak tau kenapa aku jadi cengeng bile cakap pasal ni . hee .

Nak tau hadiah ape yang jannah bagi ? Mafla Aqsa Syarif , Ngo yang membantu palestin . Maybe sebab dia tau , aku teringin sangat nak tolong orang Palestin . Semangat Jihad demi Allah . Doakan aku semoga Terkabul impian yang satu ini . Then baru lah kak tasya bagi hadiah dy , dy bagi keychain bintang yang comel sangat . Dia kata dy saje nak bagi last , sebab hadiah dy kecik dy . Alolo , sweet kan ? :)

Dah habis tu , kami pun pergi ke bus stand sebab aku kan naik bas , kira diorang teman aku lahh tunggu bas . Tiba-2 bas pun bertolak . maksudnye aku dah tertinggal bas lah kan , then aku tunggu lah bas lain . Sementara tunggu bas lain , kak syikin teman aku pegi solat kat surau kat atas tu , sebelum tu , aku salam lah kali terakhir dengan diorang , tapi , taktau kenapa , bila sampai kat muke jannah , aku tak pandang pun , sebab aku cuma tunggu airmata nak mengalir je . kak syikin tanya , "tak nak peluk buat kali terakhir ke ?" sambil pandang aku . Aku diam dan terus jalan pegi seberang sana . Tinggal lah nadhirah dan jannah kat situ . kak syikin teman aku .

Tetibe , aku rase memang aku dah tak bole tahan airmata ni , aku pusing membelakangkan kak syikin , pastu Airmata aku pun mulalah mengalir macam air terjun , mungkin memikirkan entah bila kami boleh jumpe lagi . Kak syikin yang sedar hal tu , mulelah pujuk aku , tetibe aku nampak jannah dan nadhirah menuju kat kitorang gak , aku pun peluk lah si Jannah , aku tacing lebih sikit ngan dia maybe sebab aku rapat lebih sikit ngan Jannah tu . Siap janji nak masuk Maahad supaya boleh jumpe dia tiap-2 hari , dan same-2 berdakwah - InsyaAllah. Doakan supaya ukhwah ini berkekalan sehingga akir hayat .
Tetibe aku ternampak bas g Seremban a.k.a nak g umah aku . Airmata pun mule berhenti . Aku salam ngan kak syikin nadhirah , dan last , Jannah , tetibe bile nak peluk dia , airmata ni mengalir lagi laju daripada tadi . Memang sedih sangat . Doakan supaya ada perjumpaan lagi selepas ni ye ? :)

Untuk mereka , terima kasih di atas semua kata-2 semangat , hadiah kenangan kita selama ni . Aku sayang korang semua ! For sure , I'll miss youu. Semoga sukses selalu , InsyaAllah . Siapa sukses ? Saya dan anda , LUAR BIASA . hee :D trademark akademi sukses ^^

okayylahh , k'bye . wassalam .

p/s: waiting for the next akademi sukses programme , supaya boleh jumpe mereka , tapi sayang jannah tak boleh join . takpe , semoga takdir Allah menemukan kita :)


PASTFUTURE
BONJOUR
"Mereka merancang, Allah juga merancang. Sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang." 'Ali Imran:54


OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> Hari Raaayaaaa ~
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • Road To Success :)
  • Ukhwah demi ALLAH itu Indah :)
  • Kem Generasi Ulul Quran III :)
  • I love all of THEM :)
  • Kasut Ohh Kasut -.-
  • Segmen Mari Kenali Saya Dan Blog Saya .
  • SEGMEN | Lyssa Faizureen Ajak Kenali Blogger . Jom...
  • it's all about kyuhyun :)
  • 6 reasons why sweet to be SINGLE .
  • titipan untuk wanita ~