Forbidden Love .
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK
abg mohd zulsyafiQ

kak siti noorbalQis .
well , they've done their job 'mumtaz' ! *bahasa rojak eng/arab* haha .
kat sini aku tak boleh cerita pasal hari first coz aku daftar hari kedua ^^

hari kedua , pagi kami mula dengan riadhah islamiah bersama abg2 dan kakak2 fasi , game diorng memang best , one of the games , *bangla dan indon* , pelik kan ? :/ tapi best ! lelaki bangla , then perempuan indon ,  *tak silap abg yg conduct uh abg firdaus,tapi abg tu amek SPM harini*abg tu tunjuk kat lelaki then lelaki kene sebut BANGLA ! kalau dy tunjuk perempuan , perempuan kene sebut INDON ! haha . tapi pemenang dy Bangla .p/s: kitorang tak menang sebb kitorang bukan indon , hehe ;) 

dalam kem ni jugak aku bace balik ma'thurat yg agak2 dah lame aku tinggalkan after aku keluar smka pedas . juge solat dhuha :)

kami buat halaqah setiap hari , bersama 1 atau 2 org akak fasi . halaqah utk hari kedua membincangkan tentang hukum asas tajwid . macam2 aku belajar . lupe nk btau , fasi kump aku kak syahidah mohamad dan kak ain amaliena .

halaqah utk hari ketiga ialah hafalan hadith dan rukun iman . hadis yg kitorng belajar ialah tentang niat . kesimpulan drpd hadis tu , niat adalah prmulaan perbuatan . segalanya bermula drpd niat .

okayy , part ni yang aku excited ni , Jaulah Ilmiah ke Muzium Negeri dan Taman Malaysia .pagi sebelum pergi tu , kami buat practical smart solat dulu , kat situ aku boleh tau cara solat yg betul , yehh ! thanks kaka . dlm pukul 10 kami bertolak ke sana . semuanya ade 4 bas , asing2 laki pmpuan , kecuali bas 2 , kebetulan aku termasuk dalam ahli bas 2 . budak perempuan campur dgn lelaki , tapi Alhamdulillah ,budak kecik je .lelaki duduk kat belakang . dalam bas tu ade lbih kurang 4 org fasi perempuan , 2 fasi lelaki , kak syida , kak  athirah , kak atul , lg sorng akak tu tak ingt laa nme dy , *hee* abg nizam , abg adib *kot*.


dekat muzium , kami lihat  pameran Tortura , tortura is like cara org eropah mengenakan hukuman kepada pesalah , itu semua cara orang yg tidak bertamadun dan tanpa ilmu pengetahuan , serta bimbingan islam . dan hadirnye islam membawa sinar di dunia .


after muzium , kitorang pegy , taman malaysia , hihi *over excited*  , kat taman malaysia ni , abg and kakak fasi buat pertandingan explorace . ade 5 stesen semuanya . time kump aku , a.k.a  kump Yusuf , tngh buat aktiviti , tibe2 abg Faiq panggil nama kump kitorng dengan ade sorng budak kecik comey pakai tudung warna hijau . ''kump Yusuf !'' aku dah berdebar2 , dlmhati kate , ''ape plak nii ? ya Allah , tertinggal adik aku sorng'' , mcmtu laa gelabah nye aku , abg Faiq suh kitorng SATU KUMPULAN pegi kat dy , ketua kumpulan kene marah , eyh , pembetulan kene nasihat ,hoho , actually mmg salah kami berdua , kami kakak yg ade dlm kump tu , kurang perasan muke adik2 kami . jadi tertinggal laa sorng kat blakang , hihi . jadinye kami cume dpt slesaikn 2 stesen je , kebetulan hujan lebat tibe2 kat situ . kitorang pun basah kuyup sejuk gile ! 


nak jadikan cerita , *ecece* aku sakit kepale dlm bas tuu , tnye minyak angin kat abg faiq , kak syidah , kak athirah , abg nizam , semua takde , pergh camne nk buat ni ? last skali tnye kak atul , dy ade botol minyak cap kapak , botol je , tapi bolehlaa , setakat nak bau2 , mengurangkan pening akibat kene hujan , macam yg aku ckp bas aku campur lelaki pempuan , so , budak lelaki yg kecik2 tu duduk dekat dgn aku , serious , bertambah sakit kepale aku bile budak tu tak duduk diam sebab aku tak tahan dengan bau dia .yelaa , dah buat aktiviti kan , mestilaa berpeluh . kebetulan belakang budak tu , ade abg nizam . so , untuk mengurangkan sakit kepale yg tak tertahan ni , aku pun ambik kertas kat dlm beg dan tulis , *aku dah tak larat nk ckp* , 


''abg , tolong suruh budak sebelah sy ni duduk diam2 , sebab sy tak tahan sgt bau dy , sorry , sy pening kepala'' 


haa , cmtu laa lebih kurang bunyi kertas tu , abg nizam pun mulalah mmainkan peranan , dy suruh budk tu duduuk , tp biaselah , budak kecik , mane nak dgr sgt . makin lama makin serious , last skali akak tu dpt minyak angin drpd uncle bas uh . hehe .
Alhamdulillah . menggigil gile time uh .
esoknye aku mintak tolong abg nizam sampaikan salam maaf aku kat budak semalam tu , mesti dy terase . 


p/s: thanks to kak atul , kak athirah , kak syida , abg nizam , abg adib dll .


esok , aku dtg dengan muke yg ceria balik alhamdulillah . lupe nak ckp , kitorng makan dalam dulang aww , tujuan ? merapatkan silaturrahim dan ukhuwah serta saling mengenali antara satu sama alin , air pun share 1 cawan .


sapelaa cameraman , asal laa tak suruh aku pose dulu , tengok da candid .haha .

by the wayy , dalam kem ni , macam yg ak dapat , dapat kawan , *kak syikin , kak tasya , kak ummu , kak nellisa , jannah , azimah , saadah , uhibbukunnafillah :) *


sampai time nak berpisah tadi , salam ngn diorng , mmg meleleh airmata , especially , kak syikin , mmg kami berdua rapat , dia siap belanja aku beli cd kem ni lg , katanya , farzana dapat peserta terbaik kan ? anggap la ni hadiah drpd akak * pergh tacing gile waa time tu . huahua . saya sayang akak , kenyaaan nye , kitorg tak pernah kenal sebelum ni . 


so , thanks to all fasilitator , ckg mohd penasihat kem ni , 






ni dekat muzium . sukses !
sumbeer gambar : fb abg zul , fb kak balqis , fb ckg mohd . thanks all .


k, assalamualaikum .

Labels:



PASTFUTURE


OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> Hari Raaayaaaa ~
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • I love all of THEM :)
  • Kasut Ohh Kasut -.-
  • Segmen Mari Kenali Saya Dan Blog Saya .
  • SEGMEN | Lyssa Faizureen Ajak Kenali Blogger . Jom...
  • it's all about kyuhyun :)
  • 6 reasons why sweet to be SINGLE .
  • titipan untuk wanita ~
  • keistimewaan wanita :)
  • shawl vs. tudung LABUH :)
  • latest :)