Forbidden Love .
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK
Aku pun pakai shawl jugak :)
ape yang aku nak story ngan korang nii , tentang , pandangan orang terhadap kita yang pakai shawl nii , especially buat budak sekolah agama yang belum bersedia nak menjadikan tudung labuh sbg rutin mereka , ehh silap , KITA :) *sebab aku pun BEKAS budak sch agama . pandangan orang : 1) ehh dy nii , name je sekolah agama , tapi pakai tudung pendek . 2) kalau dia budak sekolah agama , kenapa dy taknak pakai tudung labuh ? ni mesti sebab dy tak cukup baik an ? 3) orang pakai shawl nii , tak baik .

okayy , kalau itu perspektif mereka , biar aku cerita KENAPA mereka berkata begitu , mereka anggap :
1) semua budak sekolah agama MESTI pakai tudung labuh . ea , memang sekolah agama tempat kita tarbiyyah jiwa kita dengan nilai2 yg baik dibantu oleh bi'ah yang solehah . tapi , kita mesti fikir , sejauh mana mreke @ budak2 sekolah agama ni dapat sesuaikan diri . mungkin satu hari nanti mereka akan pakai tudung labuh dengan nilai2 solehah tersemat rapi dalam jiwa mereka . TAK MUSTAHIL . pernah dengar tak orang cakap , perubahan drastik kadang2 tak kemane , kecuali punya iman dan azam yang kuat , dalam membina iman yang kuat , sejauh mana usaha kita membina iman ? kawan2 , bukan senang membina iman . kalau pakai tudung labuh tapi , ibu bapa diingkari , dan macam2 lagi laa kan , nak buat ape ? tapi , kita tak boleh nak salahkn mereka jugak , sebab , hati itu , ketetapan Allah ,  bergantung kpd sejauh mana kita berusaha hendak mengubah hati kita . p/s: tapi sekurang2nye mereka cuba menutp aurat mereka dengan sempurna kan ?:)

bukan semua orang yang bershawl tu tak baik , dan bukan semua orang yg pakai tudung labuh tu baik , tapi , Allah itu maha adil , dengan memakai tudung labuh , banyak membantu mencegah kemungkaran , contohnye , kene rogol ke , masuk k-box ke , *sebab org yang pakai tudung labuh akan pke 2 kali sebelum masuk tmpat macam ni dan berkata ''aku ni pakai tudung labuh , tapi masuk plak tempat2 macam ni .'' secara tak langsung telah menyelamatkan dia dari satu dosa . tapi , ingatlah , dengan adanya shawl @ selendang , orang yang tak pakai tudung pun berminat nak pakai tudung , sebab apa ? perempuan yang bertudung itu cantik , mashaAllah :)  CUMA , pemakaian shawl ni , hendaklah menepati hukum islam . ada cara2 nak pakai shawl yang labuh kan ? so korang kene gunekan internet tuk search shawl2 yang labuh ni .

then , kpd orang2 yang memakai tdung labuh ni , aku ucapkan tahniah dan semoga kalian istiqamah , aku sayang akan kalian kerana kalian lah yang akan menyemai benih islam dalam masyarakat yang semakin alpa dan lalai sekarang , jujur dari dalam hati , aku teringin hendak bertudung labuh seperti kalian . doakan aku semoa niat baik ini terlaksana .

kepada mereka2 yang ber'shawl , kita sama , aku percaya , jauh disudut hati aku , kau dan mereka , hendak bertudung lebih labuh dan menutup aurat dengan sempurna sebagaimana tuntutan islam kerana fitrah manusia adalah ke arah kebaikan . apa2pun , hukum ALLAH adalah yang terbaik buat kita . aku doakn agar niat baik untuk bertudung lebih sempurna meski bukan tudung selabuh bidang 60  akan terlaksana , kerana aku percaya , jauh didasar hati kita , pasti terdapat satu cahaya , cuma , kita perlu berusaha mencarinya . yakinlah ,ALLAH itu maha adil .


ini harapan aku . doakan aku semoga berjaya :)

aku pohon doa kalian , aku juga mendoakan kalian agar jadi orang yan lebih baik pada hari yang akan datang . niat dihati , bukan nak menyinggung perasaan sesiapa , cuma perkongsian dari aku yang jahil .sekian , assalamualaikum :) -farzana-

Labels:



PASTFUTURE


OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> Hari Raaayaaaa ~
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • latest :)
  • jalinan hati ke hati :)
  • semalam (:
  • huu . rinduu.
  • tolong beritahu dia:)
  • My Sunshine too:)
  • it's about today :)
  • Wordless Wednesday :)
  • tak de keje^^
  • bismillahirrahmanirrahim . dah lama tak update ...